Powered by Blogger.
RSS

Berkahwin kerana gelaran.

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Sedang aku belek-belek FB,aku terjumpa himpunan sejuta umat. Zizan menjadi host tersebut. himpunan ini berlaku di malam New Year di mana orang lain sibuk meraikan hari yang tidak sepatutnya diraikan dengan perkara2 tidak berfaedah seperti maksiat dan lain-lain.

Seperti yang diketahui Ceramah itu disampaikan oleh Ustaz Azhar Idrus. Aku perasan soalan zizan "Saya ingin menjadi menantu ustaz, boleh ke tidak?" Dan Ustaz ada menyentuh bab kahwin. Sesiapa pon boleh berkahwin dengan sesiapa asalkan dia baik dari segi luaran dan dalaman. Ustaz menjawab, sesiapa pon boleh asal kan die jage agamanya. Point penting aku nampak. Janganlah kalau nak kahwin msti letakkan syarat, mesti kaye,kene gini, kene gini, kene USTAZ. Kene ustaz baru boleh kawen dgn anak org ni sekian2, yang ni Rasulullah pon tak pernah cakap. sedangkan anak sahabat berkahwin dengan anak sahabat kerana bukan beliau seorang ustaz tetapi menjaga hubungan dengan Allah dan manusia itu sendiri.

Bukan ape, selalu sangat org seperti ustazah2, ustaz2, msti kene kahwin ustaz or ustazah, sedangkan bende ni tak elok disebabkan gelaran? itu sahaje. :D

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Comments: