Powered by Blogger.
RSS

Sakit lama bermakna?

Kata orang sakit tuh hanyalah penawar dosa2 yg pernah kita lakukan. Betol kan? tapi masuk hari ni, sudah 2 minggu aku demam. Nak cakap demam biasa bukan, nak cakap demam lain pon bukan. Agak2 ada petanda apa2 ke? Aku tak pernah salahkan tuhan bagi aku penyakit sebab aku masih percaya ada hikmah disebaliknya.


Masuk hari ni, dah 2 minggu aku demam. Bukan demam biasa bagi aku sebab demam ni bagi aku pelik yang teramat. Kejap panas kejap normal tapi dalaman tetap panas. Apa jenis penyakit ni Ya Allah. Tolonglah Hamba Mu ini utk menghadapi penyakit ini. Macam2 jalan aku cube, termasuklah ubat dan sebagainya. Bila ambik darah utk cek denggi, takde pulak. Takpelah, aku redha dengan semua yang Kau mahu berikan. Mungkin ini salah satu nya cara utk Kau hapuskan dosa2 aku yang lalu.

Andai penyakit ini buat aku lelap selamanya, maafkan aku utk segala kesalahan dan dosa2 aku terhadap Mu dan semua orang.

Ada jalan lain? Suggestion plz.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Comments: